LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI to nowa inicjatywa, której celem jest rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Program zakłada doposażenie szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół artystycznych, prowadzonych przez jednostki samorządowe, w nowoczesne narzędzia i pomoce dydaktyczne, potrzebne w kształtowaniu i rozwijaniu zdolności manualnych i technicznych, a także samodzielnego i krytycznego myślenia. Główny nacisk położony jest tu na rozwój kompetencji w szeroko rozumianej tematyce STEAM (nauka, technika, inżynieria, sztuka, matematyka).
Zadania:
1.Przygotowanie pracowni przyszłości:
-zamontowanie drukarek 3D, kalibracja, przygotowanie do pracy
-organizacja stanowiska studia radiowego
-przygotowanie stanowiska studia filmowego
-zamontowanie 25 stacji roboczych
-zainstalowanie oprogramowania do pracy: z dźwiękiem, filmem, programowaniem robotów i mikrokontrolerów, projektowania 3d
-wykonanie sieci wewnętrznej internetowej, podłączenie urządzeń do koncentratora i sewera
2.Prowadzenie zajęć z robotyki i programowania mikrokontrolerów
-montaż robotów
-synchronizacja robotów ze stacjami
-nauka programowania i uruchomiania robotów
3.Prowadzenie zajęć w studio radiowym
- w ramach aktywnej przerwy prowadzenie audycji (4 przerwa), współpraca z kołem dziennikarskim
-nauka obróbki dźwięku
-nagłośnienie uroczystości szkolnych
4.Organizacja stanowiska studia filmowego
-nagrywanie filmów wg. potrzeb szkoły
-nauka obróbki i publikacji filmów
5. Przygotowanie drukarek 3d do pracy
-instalacja oprogramowania do projektowania 3d
-prowadzenie zajęć z projektowania i druku 3d
6.Szkolny teatr
-przygotowanie sprzętu do obsługi i nagłośnienia aktorów
-współpraca i wspomaganie sekcji teatralnej
7. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w lekcjach:
-przygotowanie i wykorzystanie w lekcjach wizualizera
-przygotowanie i wykorzystanie w lekcji biologii zaawansowanego mikroskopu
-przygotowanie stanowisk do montażu elektronik , wykorzystanie w lekcji fizyki i techniki
-obsługa uroczystości, wykorzystanie kamery, aparatu do rejestracji wydarzeń
-wykorzystanie w obsłudze uroczystości mikrofonów bezprzewodowych i zaawansowanego miksera dźwięku.